Måndag kväll & första skiftet över

Absolut ingenting att klaga på. Ja, det gick som in i helvete bra! Det är ju det här jag kan, det här jag vet. Kundservice, restaurangbransch, servera & helt enkelt se till att försöka lysa upp folks vardag lite extra genom att ge dem god service. Ärligt så måste jag nog säga att jag älskar det, eller ja, oftast. Det är ibland en hemskt tung bransch, men de positiva sidorna & all respons, & att få jobba med människor, väger definitivt upp det negativa.
 
Tanken var att jag skulle jobba dubbelt med någon annan i en veckas tid, men efter en timme då det började bli ordentlig stress, gick allt på automatik & jag skötte allting på egen hand precis som om jag jobbat där hur länge som helst! ''You're killing it, Mimmi!'' fick jag höra upprepade gånger, så det gjorde mig ju jätteglad & motiverad. Men ja, även fast jag ännu har mycket att lära & ta åt mig inom branschen, så är jag rätt så ingrodd redan efter att ha börjat min kundservice karriär på Wi-Box som nyss fylld 13-åring, haha! Sen gäller det ju att lära sig varje nytt arbetsställes egna grejer, som vart saker & ting ligger, vissa saker gör de på ett annat sätt än jag är van vid & så förstås deras kassasystem, som här råkade vara rätt så annorlunda än vad jag är van med. Men med endast två beställningar som gick lite snett (förstås var ena bordet flyförbannade ryssar som började svära åt mig på ryska), med fem timmar av fullsatt restaurang på mitt första skift, så kan jag väl inte klaga direkt. Det andra bordet som fick vänta ALLT för länge pga att jag glömt att printa ut kvittot till köket, var två äldre & söta par. De väntade tålmodigt, frågade snällt en gång efter sin mat (varav jag rusade i panik till köket då jag insåg misstaget), & när de sedan hade ätit klart gick jag fram & tackade dem för att de var så tålmodiga & förklarade att det var mitt första skift & sa att jag uppskattar att de var så förstående. SÅ ska kunder bete sig. Det finns så himla mycket regler om hur vi ska bete oss mot kunder, ja ''kunden har alltid rätt'', men herregud, lite folkvett ska man väl få förvänta ifrån kunden som medmänniska också. Man behöver inte ens ha erfarenhet av branschen, endast lite vett i skallen, så förstår man att det nog oftast finns en riktigt god orsak till varför det dröjer. & till er alla som inte har det; vi är även människor som serverar er, & kockar er mat. Jag skulle personligen aldrig fräsa åt eller skrika på en servitris.
 
Men JA, en grym kväll! Mina båda bossar var där i slutet på kvällen & sa att de fått höra att jag gjorde jättebra ifrån mig, så det är med ett jäkligt stort leende på läpparna jag kan lägga mig idag. Kollegorna är riktigt trevliga, speciellt en söt tjej från Taiwan. Vi räknade ut att det antagligen är in i hennes sharehouse som jag kommer flytta, & vi håller tummarna för vi kom superbra överens!
 
Så att sånt, gott folk! Lever & har det bra, helt enkelt. 
 
1 Pappa:

skriven

Oj va fint att höra, det ser ut att bli en trevlig vistelse. Nu får du greija o feija med det du älskar.

Ifall det blir fler ryssar så kan pappa några ord på ryska men vet inte om de är så värst printdugliga. Puss

Kommentera här: