Amsterdam bitches!

Hej igen! Nu har då äntligen min resa börjat, återigen. Planet lyfte från Vanda 06:00 i lördags, & klockan sju var jag framme i Riga. Pga av snöstorm & shit så blev flyget från Riga tre timmar försenat, & landade i Amsterdam vid lunch, istället för 09:00.

Jag var söndrigt trött efter ett dygn utan sömn, så la mig ett par timmar & väntade på tjejerna. Vid fyra tiden knackade Agnes på & vid klockan sex kom Kari, vi fräschade upp oss & vid åtta mötte vi upp Felicia i centrum. Helt sjukt att vi alla var tillsammans igen! Vi åt middag & catchade up om varandras liv, hade det jättetrevligt & efter det vidare till Felicias jobb där vi började mysigt med några flaskor prosecco under värmelampor & sen slogs klackarna i taket & vi festade till morgontimmarna, även Dakarai kom förbi en sväng, härligt att se det glada ansiktet igen! Så sjukt rolig kväll!

På söndag sov vi ganska länge, drog in till stan & mötte upp Felic & gick runt lite. På kvällen gick vi på bio, & efter det var vi rätt så färdiga for that day så drog hem & la oss.

På måndag steg vi upp relativt tidigt, utforskade våra kvarter en aning, tog en kaffe på ett mysigt café, fick lite stuff fixat för min gopro & klockan två mötte vi upp Dakarai & EMILIO! My italian amore, haha. Näe, men så galet jäkla kul att vi alla möttes upp. Vi tog färjan till Dakarais jobb, vilket var ett ställe fullt med containers som var inredda till en jättestor restaurang/bar, sjuuukt häftigt! Vi hade en jättenice lunch tillsammans men vid fem tiden var det dags att dra för Emilio skulle åka till flygplatsen.

Det känns fortfarande helt overkligt att vi alla har mötts upp igen efter två månader. Att vi faktiskt fick ihop en så pass stor reunion trodde jag inte skulle hända! Har haft några helt FANTASTISKA dagar i Amsterdam, som förövrigt snattat Londons första plats av mina favoritstäder. Jag ÄLSKAR den här staden. Så förbannat fin & mysig.

Underbaaara människor <3

Igår åkte Agnes hem, jag & Kari pimplade vin helahalva dagen, jublade över att vi inte var hemlösa längre (vår receptionist fixade boende för nyår åt oss, på ett kristligt hostel, mera like a kloster eh) kollade på bibeldiscussion (we actually did) & softade här på boendet efter lite middag.

Idag sov vi länge, gick upp för frukost vid 13:30 & gick runt lite i redlight distriktet. Inte så jättehäftigt, bara lite... konstigt. Ett helt kvarter som bara fokuserar på & lever för en sak, SEX!

Hursomhelst! Planerna för ikväll är öppna. Snart ska vi möta upp Felic för nåt glas vin, men hon skall på jobb sen så vi får se. Måste ta det relativt lugnt eftersom vi skall vara på flygplatsen vid 08 imorgon, vilket är så fantastiskt bra planerat att det finns inte. Well, vill inte göra en Norway all over again så imorgon ser vi fan till att slippa upp!

En miljon tack till Nizar som lät mig låna hans gopro. Den är ju helt otroligt nice!!!

Ses på fredag EBS, THAILAND!